4 november 2015

Treking day 1 (Resemånad dag 16)

Så i morse började äntligen touren! Träffade 6 utav de 10 som är med på touren igår och åt middag. De alla verkar jätte trevliga! På morgonen möttes vi av våran tourledare nere i receptionen och vi fick skriva in våra kontaktuppgifter och försäkringsnummer i hennes dator. Efter det gick vi och köpte frukost på affären bredvid hotellet och sen bar det av, i vanliga fall har de större bilar och en trailer bakom som drar väskorna, men vi är bara 11 på vår tour så vi kunde packa allt i en ganska liten van. Det tog oss ungefär två timmar  att köra till vårat första stop San Diego. Vi stannade i "Old town" för lunch och för att se oss omkring, att gå runt i Old town kändes som att ströva runt i Mexiko. Eller rättare sagt en blandning av vilda västern och Mexiko med massa affärer i. Men det är inte så konstigt, gränsen till Tijuana, Mexiko ligger precis bredvid San Diego. Jag är lite trött på Mexikansk mat efter mina två sista veckor hos min värdfamilj när vi åt mexikansk mat nästan varje dag så åt bara en liten lunch, ikväll skall vi på en Italiensk restaurang.

Vår van

När vi ätit for vi vidare till Coronado island, från bron när man korsade vattnet för att komma över var det en utsikt över Tijuana, ganska häftigt! Vår tour ledare Melissa släppte av oss så vi kunde promenera lite på stranden och känna på vattnet. Efter det så åkte vi till vårt hostel. Helt ok hostel. Ganska litet, men mitt i centrum! Vi checkade in och sen gick vi för att utforska San Diego, vi gick ner och spanade in deras baseball arena, tyvärr var den inte öppen idag så vi gick tillbaka till hostelet.

Om en stund skall vi gå och äta middag som sagt, men kanske tar en liten nap först... Imorgon blir det berömda San Diego zoo! Funderar även på att ta helikopter turen över Grand Canyon... Det är 300$ men man flyger i en timme och det ska tydligen vara super häftigt...