3 november 2015

Resemånad dag 14 och 15

Igår flög jag ut från Hawaii! Lite skönt för att vara helt ärlig, har varit varmt och kvavt och jag gillar verkligen inte värme!

Flygningen gick smidigt, men shuttle kom i tid, inga problem på flygplatsen, bara security som än en gång var misstänksamma över min väldigt stora och mjuka tröja, kanske ska sluta flyga i den, alla tror jag döljer något under den, men den e så skön... Mindre turbulens på denna flygning, men fortfarande en del, tråkigt är att filmerna på American airlines underhållningssystem inte är gratis, så sov hela resan! När vi landat hämtade jag min stora väska och sen gick jag till stället där alla shuttles går ifrån. Tydligen så måste man inte alltid boka i förväg, inte vid LA iallafall, det går shuttles till de de stora hotellen och hostelen hela tiden och dem är gratis, bara att hoppa på. Min shuttle dröjde dock en timme, var inte så skoj att stå där och vänta, men en taxi kostar 20 dollar (minimum från flygplatsen) och betala 160 kr för 3 km kändes inte lockande. När shutteln väl kom blev jag positivt överraskad! Det var som en limo inuti! Även hostelet var helt galet, hade inte förväntat mig det. Tyvärr var det sent, annars hade jag lätt stannat uppe och undersökt lite! Jag smet bara in i mitt rum och gick och la mig.

Jag sov till tio, gick upp och duschade, efter det tog jag shutteln till flygplatsen och därifrån shutteln till hotellet jag bor på nu, Custom hotell. Måste säga att bo på hotell efter att ha varit på fyra hostel på två veckor är underbart! Rent, mjuka sängar, själv för nuläget (är i ett rum för två, så kan få en roomie senare), tyst, privat, lyxigt... Om en stund så kommer en av tjejerna som är på min trek upp till mitt rum och hälsar på. De flesta anländer idag!

Var precis nere och lämnade min lilla väska i hotellets storage room. Packade om hela min stora väska och tog ut alla småsaker från mitt år som au pair, packade dem i den lilla och lämnar det här på hotellet, smidigt och bra, slipper släpa runt på den dödvikten. Lite orolig om mina kläder kommer att räcka dessa 2 veckor. Känns inte riktigt som om jag har rätt kläder, men har varit på strikt budget de senaste månaderna för att kunna resa runt så här mycket, och var tvungen att ge bort och slänga lite kläder innan jag åkte för att få plats med mina 50 pounds i min stora väska...

Ikväll skall vi som anlänt idag äta middag tillsammans och sen är det tidig läggdags... Det kommer bli 2 veckor med lite sömn! Men det skall bli så roligt! Se fram emot många bilder! :D

Några av mina polare på Waikiki
En Halloween bild från hostelets facebook :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar