1 november 2015

Resemånad dag 12 och 13 (This is Halloween)

Igår var det Halloween. Det var helt galet! Jag gjorde det stora misstaget att bestämma mig för att klä ut mig trots allt och började letar efter något att ha på mig alldeles för sent! Jag och Daniel (min Hawaii BF) tog bussen till ett köpcenter, vi gick i alla affärer som har med halloween att göra med hittade inga kattöron eller häxhattar överhuvudtaget. Vi gick in en affär som hette Hot topis, jag fick använda hela min viljekraft för att inte handla hela affären! Det var en affär som har massa nörd saker som har med anime, Harry Potter och andra populära sagor att göra... Efter 3 h gav vi upp och jag gick för att handla mjölk hittade då en häxhatt. Hade köpt ett halsband, spray glitter och att par handskar innan så min outfit var äntligen hittad, kunde ha på mig min långa resekjol och ett linne med en topp över. Efter det tog jag en liten nap innan det var dags att fixa iordning mig.

Halloween började med att vi firade på hostelet. En dam gjorde ansiktsmålningar och hosteles hade lite snaxigt att äta. Vi satt och pratade och lekte lekar fram tills 10 tiden, då gick vi ut och spanade in main street. Jag har ALDRIG sett något liknande! Gatan var knökfull med människor, ännu värre än St. Patrick's day! Såg de mest sjukaste och coolaste kostymerna och alla var glada och somliga väldigt fulla. Jag tappade bort mina kompisar jag gick med efter ett par hundra meter, så jag gick runt och kollade på alla utklädda en stund och sen bestämde jag mig för att gå tillbaka till hostelet, lite för galet för min smak! Jag satte mig ute i hammocken och följde ponny SM finalerna live igen, var inte i sängen förens klockan 5 igen! Igår kom 2 svenska tjejer till hostelet, Agnes och Olivia, dem är jätte trevliga!

















I morse gick jag upp vid nio och åt våfflor och sen gick jag och lade mig igen, satte klockan på två då jag hade tänkt hajka till Diamond head på eftermiddagen, vaknade gjorde mig iordning och gick ner för att ta bussen. Upptäckte då till min fasa att klockan redan var fyra... De stänger vulkanen vid fyra så kunde inte åka. Ganska störigt, men har varit molnigt och väldigt fuktigt i luften så varmt hela dagen och bilderna blir tråkiga när det inte är sol... Men men, bara en annan anledning att komma tillbaka. Så jag gick ner och kollade på solnedgången istället som inte blev så mycket då molnen var tjocka...



Har precis ätit hamburgare, var BBQ på hostelet idag, den var god. Skall snart kolla på en film och chilla lite, imorgon blir det att packa väskan och flyga tillbaka till L.A. Jag skall bo på ett hostel en natt och sen flytta till hotellet där min trek börjar ifrån och sen ger vi oss av! Ser fram i mot treken jätte mycket. Har haft en del kontakt med de andra, de verkar trevliga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar