20 oktober 2015

The pumpkin patch

Jag har lite tid innan min taxi som tar mig till O'hare kommer, så tänkte berätta om Pumpkin patchen vi åkte till i Lördags samt gå igenom huset och se att jag inte har glömt något, ganska nojig över det...

Alla högtider här i USA firas stort, och höstens ankomst är en av dem, i samband med Halloween och Thanksgiving. Så i Lördags åkte vi till en pumpkin patch, eller en farm där det är lite som en höstfestival. Man kan köpa pumpor, äta mat, åka karuseller, hay rides, klappa djur, ta roliga bilder, gris race, majskornsbad m.m.

Så vi var där i ett par timmar och gjorde massa roliga saker, min favorit var nog majskornsbadet en stor yta fylld med majs helt enkelt, rena drömmen för den majsälskande mig ;)! Dock kröp majsen in innanför byxorna och på andra småmysiga ställen ;). Jag och Miriam den nya au pairen tog även massor av roliga bilder. Efter det åkte vi hem till min värdmammas väninna och hennes familj och åt middag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar