27 september 2015

1.353 feet up in the air...

Eller 412 m! Det är vad vi gjorde igår. Jag, Alina, Jasmin, Esther (Den nya au pairen i Julias familj) och Janaina. Vi åkte till Chicago och besökte Willis tower, en av de högsta byggnaderna i USA och på det norra jordklotet. (Det var iallafall vad de berättade i informationsfilmen på den ca: 60 sekunder långa hissresan upp).

Det var en väldigt lång kö där igår, det tog oss ca: 2 timmar att komma upp på observations däcket och ytterligare en halv timmes kö för att få ta våra bilder i glasbalkongen. En "glas box" där golv, väggar och tak består av glass, så man sitter "i luften". Jag kommer aldrig göra det igen! Att kliva ut i boxen tog hela mitt mod, jag är fruktansvärt höjdrädd och det var sjukt läskigt det gick emot alla mina principer att ta det första steget ut...

Dagens stelaste leende!
Men utsikten var fantastik och det var skoj att se Chicago från ovan, speciellt när man visste vad det var man kollade på. Efter att ha sprungit runt i Chicago ett antal gånger vet man vad det mesta ligger! Som tur var kunde jag ta lite bilder där det var vanliga glasväggar åxå, annars hade jag nog aldrig åkt dit, hahaha. Efter Willis tower tog vi den röda L linjen (ovan mark tåget) till China Town. Tyvärr var jag lite besviken på Chicago China town, den i San Francisco var så mycket bättre! Men vi åt på en jätte god restaurang och det var allt som allt en skoj dag!














Levande miniatyr sköldpaddor till salu!



Idag skall jag bara ta det lungt! Jätte trött efter gårdgen, massa springa runt och köa. Skall nog försöka packa min väska igen, lite smartare... Ett år skall ner i en resväska, skall bli spännande att se hur det går ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar