25 september 2015

Tråkigt att missa Halloween och Jul

Usch, nu börjar resemånad och hemfärd närma sig! Jag känner verkligen inte för att åka hem, känns skumt att tänka på det, men om 2 veckor kommer den nya au pairen så tanken är ständigt där.

Idag har min lilla haft halvdag på skolan. Den stora har "practice sleepover" så hon kommer inte hem förens imorgon igen. Min värdmamma ringde förut och bad mig hitta "BearBear" min storas gosedjur, de hade ringt från skolan och berättat att han saknades i packningen. Jag letade över hela huset men hittade honom inte, så jag åkte ner till skolan och bad om att få se i hennes packning... Så klart låg han överst i väskan, min stora hade inte kollat överhuvudtaget utan bara gissat att han saknades och freakat ut... Ibland slarvar hon och hittar på saker istället för att leta...

Som titeln säger, känner mig lite ledsen att jag missar Halloween och Jul, det är så mysigt här! Och jag fick ju inte fira Halloween förra året då min judiska värdfamilj inte gör det, vilket var synd då Halloween är den högtiden jag såg mest fram emot. Men men...

Jul i min värdfamiljs hus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar