28 september 2015

När månen går med långa ben, eller Super-blood-moon total lunar eclipse

Igår var det något som kallades Super blood moon total lunar eclipse, något som senast inträffade för ungefär trettio år sedan och inte kommer inträffa igen på sisådär trettio år igen. Super moon, månen är närmare jorden är vänligt så den är större, blood moon och lunar eclips eftersom jorden passerar precis emellan månen och solen och skymmer solljuset som i sin tur lyser upp månen. Hahahaha sorry för den något förvirrande förklaringen, men det var vackert!

Jag satt ute från 20,30 till 23,30 med min kamera och fotade de olika faserna, sen idag pusslade jag ihop dem till en hel bild i photoshop, blev helt ok. Lite synd att jag inte hade pappas objektiv och ett stativ, bilderna hade blivit så himla mycket bättre! Men får komma igen om trettio år och försöka en gång till ;). När jag satt där ute på gräsmattan kom vår granne ut och tittade med mig, hennes son med flickvän åxå, efter en stund gick hon in, men kom snart ut igen med glass till oss alla. Mamma du frågade vad jag gillar bäst med USA, det får nog bli hur vackert det är och hur gästvänliga människorna är... Har endast mött ett fåtal otrevliga under ett års tid, i Sverige möter jag dem dagligen!


Så som sagt, tog bilder på månen i olika faser och klippte sedan ihop bilden i PS. Helt ok för att aldrig ha gjort det föru :D!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar