5 november 2014

San Francisco

I Lördags var jag i San Francisco med 3 andra svenska au pairer, Felicia, Julia och Agnes. Tror tanken först var att vi skulle se lite turistiga saker och att jag skulle fota massor. Hahahaha tog aldrig ens fram min kamera, och det enda "turistiga" vi besökte var China Town, vilket var super skoj, handlade alldeles för mycket konstiga saker!

China Town är som en lång gata fullt med affärer, restauranger och små butiker fyllda med asiatiska och framförallt Kinesiska prylar. Mitt Mecka alltså... Tyvärr fanns det så många saker jag skulle vilja köpa att jag inte hade fått plats med allt i min väska, så fick nöja mig med lite småsaker: En USA flagga, en ny väska, lite vykort, ätpinnar, kylskåpsmagneter m.m...




Efter China Town gick vi till ett stort köpcenter, minns inte vad det hette men det hade flera våningar, Först käkade vi lite lunch, kyckling och nudlar för att fortsätta det Asiatiska temat. Efter det fortsatte shoppandet! I köpcentret träffade vi en jätte skojig Brasiliansk tandläkarstudent som gjorde tandblekningar, det är sjukt mkt billigare här än i Sverige, vill dock inte göra någon men Julia gjorde en. Medans hon satt där så pratade vi med tandläkarstudenten, hon var jätte rolig och vi satt där säkert 1,5 timme. Hon försökte gifta bort mig med en säkerhets vakt, en säljkille, en hattsäljare och 5 andra random personer, som tur var lyckades jag smidigt (eller inte) undkomma alla försök. 

I köpcentret fanns massor av säljare utspridda som försökte sälja sina produkter, med hjälp av våran nyfunne brasilianska kompis fick vi ner priset på en ansiktskräm från 100 till 30 dollar :). Som svensk är det lite småjobbigt när människor kommer fram till dig och "drar" in dig till deras produkter. Men det är väl bara att vänja sig antar jag.

Handlade även lite underkläder på Victoria´s secret och lite krämer och handsprit på en hälsobutik. 

Igår hade jag kontakt med en svensk familj i Chicago som ville ha en svensk au pair. Tackade dock nej då det inte kändes helt hundra, och vill ju förbättra min engelska. Kanske jag skulle tackat ja bara för att få komma härifrån, även om vi inte är så otrevliga eller bråkar är det en konstig känsla att bo med en familj du skall rematcha med, och speciellt när barnen inte vet något än... 

Rematchen går långsamt, önskar att fler familjer hör av sig, vill verkligen inte ge upp mitt år här. Nu har kulturchocken och hemlängtan lagt sig och det är jätte roligt att vara hemifrån och klara sig själv, och inse att man faktiskt kan det!

2 kommentarer:

  1. Jag ligger också i rematch just nu, från o med i Torsdags. Känns konstigt men samtidigt bra och jag känner ändå att det var jag som tog beslutet. Hoppas du hittar en ny grym familj som du trivs med!!

    SvaraRadera