8 november 2014

Tappar modet...

JAG VILL INTE HEM! Men just nu känns det som om det kommer att bli mitt öde om inte det kommer in fler familjer som är i rematch. Haft kontakt med en gullig Indisk familj i Texas, men de har fler au pairer att intervjua, så vi får helt enkelt se hur det blir. Jag vill inte hem till Sverige, jag vill se världen, jag vill uppleva mer, jag vill resa! Nästan så att jag funderar på att ansöka om ett "Work and holiday" VISA och åka till Australien och jobba på en farm/ranch om detta inte skulle gå vägen, men vi får se...

Iallafall. Idag gick jag, Felicia och Lisa (som jag hela tiden kallar för Julia) ner till Lake Merrit, en lite sjö här mitt i Oakland. Det var jätte fint och mysigt, egentligen skulle vi gå runt sjön, men det var väldigt varmt idag och jag tog så klart på mig fel skor (högklackad sandal) så det fick bli ett besök på "Ikaros" istället, en grekisk restaurang som Lisa ofta går till. Sen var det dags att dra sig hemåt, sitter barnvakt ikväll då mina värdföräldrar är på en fest. Hoppas jag orkar hålla mig vaken, hahaha så trött hela tiden!

Jag har haft tur som har träffat Julia och Felicia, de är dem som gjort att jag inte har gett upp och åkt hem nu när det har varit lite tufft. De är verkligen jätte härliga :)!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar