18 november 2014

Arga Amerikanska mammor och Mc' n Cheese

Ok, så nu är jag mitt inne i min första arbetsvecka. Den är lite extra intensiv då min värdmamma är på jobbresa i Mexiko och jag har 2 mycket yngre barn att ta hand om. Men det är inget jag klagar på, det fungerar bra (vi behöver nog inte dra gårdagens historia om bajsblöjan som blev kastad ut över sovrummet av en ledsen 3-åring, det skulle nog skrämma iväg de flesta blivande au pairer...) och mina nya värdföräldrar är jätte trevliga.

Igår kom min LCC Maria på besök och vi pratade lite, hon är jätte trevlig och jag förstår varför APIA har bättre rykte än många andra organisationer. I förrgår var även jag och min värdpappa och handlade en jacka och skor till mig. Jag och min värdmamma skulle gjort det i Lördags egentligen, men haft feber hela veckan och i Lördags låg jag utslagen och sov hela dagen.

Idag var det första dagen jag körde den lilla till skolan, jag var lite nervös då jag inte hade hundra koll på vägen dit, ingen telefon än, så ingen GPS... Men jag hittade dit! Däremot gick det lite "sämre" under upplockningen. Här i USA ställer man sig i kö för att hämta sitt barn, man behöver alltså aldrig gå in på själva skolan, väldigt smidigt faktiskt! Men iallafall, när det var våran tur att köra ut från kön kom det en skolbuss som jag stannade för (tror att man måste det), det tyckte mamman bakom mig var onödigt, så hon tutade på mig och när jag kollade i backspegeln gjorde hon någons sorts gorilladans med arm-gester som måste vara något som bara existerar här i Illinois. Jag vinkade glatt tillbaka och körde vidare.

Just nu napar den lille, i sin pyjamas som inte ens Houdini skulle kunna bryta sig ur... (Tar det säkra före det osäkra) och jag äter Mc' n Cheese, typ makaroner i ost, från en papperspåse, vidrigt! Sen blir det att hämta den äldsta på skolan, leka lite och sen slutar jag för dagen. :) Kommer upp lite bilder senare som jag tog sista kvällen i SF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar