20 november 2014

En typisk dag för mig...

Ingen au pairs dag är en annan au pairs lik, alla barn är olika och alla familjer har olika behov. Men så här ser iallafall en typisk dag ut för mig :) Och herregud vad dålig jag är på att blogga just nu, men man har verkligen fult upp hela tiden!

6,40 - Uppstigning, börjar egentligen klockan 7 men min familj vill ha mig redo klockan 6,45 och eftersom jag bara klär på mig och sätter upp håret snabbt innan jag går ner så fungerar denna tiden bra.

7,00 - Flickorna kommer ner och får frukost. Jag fixar frukost åt 3-åringen och 5-åringen tar var hon vill ha (kan behöva hjälp med att hälla upp mjölk eller juice). Medans dem äter fixar jag lunchlådor till båda. Efter frukost klär jag på lillan och byter blöja om det behövs, sätter även på skor med speciella stödskenor, städar upp efter frukosten och packar det sista i väskorna.

8,15/8,20 - Rullar bilen mot den storas skola, en kort färd som tar ungefär 5 minuter, får förbereda oss i tid eftersom den lilla måste åka med. Efter avsläppet åker vi hem och leker en liten stund lillan och jag.

9,00 - Åker vi till lillans skola. Denna färden åxå ganska kort, tar ungefär 10 minuter, 9,15 skall hon vara på plats. 

9,30 - Ungefär är jag hemma igen, under veckan skall vissa sysslor göras, har delat upp dem på de olika dagarna, men mellan 9,30 - 11,30 brukar jag äta frukost, fixa lite med saker jag vill göra eller ta en liten nap.

11,30 - Lillan skall plockas upp 11,45, brum brum bilen avgår mot skolan.

12,00 - Dax för lillans nap, hon sover i 2 h. Under denna tiden fixar jag med hushållssysslor och mina dagliga uppgifter .

14,00 - Väcker lillan, byter blöja om det behövs (oftast behövs det här) och vi går ner och äter lunch.

14,45 - Dax att hämta den stora...

15,30 - Är inne i huset igen efter att ha hämtat den stora (tar lite tid ibland att behöva vänta på påklädningen), hämtat posten och burit in alla väskor.

15,30-16,30/17.00 - Lek, leker med dem tills pappa/mamma kommer hem.

Efteråt - Slutar egentligen 17, men blir ofta att man hänger kvar runt barnen och hjälper till med matlagning eller andra småsaker. Men måste bli bättre på att säga att "nu försvinner jag en stund", senaste veckan har jag kommit till mitt rum vid 8/9 tiden, vilket är 13-14 timmars barntid... Men det har varit lite extra nu när mamman är i Mexiko, så nästa vecka blir bättre :)

Och just det ja, varit i USA i en hel månad idag! :) Sjukt vad tiden flyger iväg. Och härnedan som lovat, sista bilderna ifrån San Francisco! (som blev helt fantastiska ;) )

Utsikt över Oakland och SF

Mormonkyrkan som lyser upp på natten och ser ut som ingången till Disney World :)

Lake Merrit nattetid




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar