8 november 2015

Treking day 5

Idag fick vi lite sovmorgon! Vi lämnade hostelet klockan 9,20 för att åka till Grand Canyon, hajking dax!

Jag har varit lite förkyld igår och idag så var inte på topp, men Grand Canyon är så fantastiskt, svårt att beskriva hur mäktigt det är. Men man får passa sig, ett par personer varje år faller ner, och faller du så är det inte så mycket kvar av dig! Jag köpte en bok "Over the edge, deaths in the canyon", spännande men ledsam läsning. Sen är GC 7000 foot över havsnivå så man får mycket sämre kondition och andning när man hajkar. Jag gick ner ca: 3 km sen var jag tvungen att vända, upp var fruktansvärt! Var 100 meter stannade jag för att hämta andan och för att dricka vatten. Det var även läskigt då stigen man går på har inget staket, utan det är fritt fall bredvid dig! Och det är brant och stenigt, en del var även isigt då det är svin kallt och snö där på vissa ställen nu!

Man ser många idioter när man hajkar, folk som går i helt fel kläder, inget vatten och folk som hänger ut på farliga ställen för att ta bilder... Ingen bild är värt mer än ditt liv!

När jag kom upp gick jag och åt lunch och hajkade ovanför själva canyonen, tog lite bra bilder och sen åkte jag med den tidiga upplockningen hem, mådde inte särskilt bra. Tog en lång varm dusch och sen gick jag och la mig för en liten nap. När de andra kom hem gick vi till en Mexikans restaurang (suck) och sen kom Brad till mitt och Sofies rum och sminkade Sofie, en testsminkning för imorgon då vi skall ut och parta i Las Vegas :D

Bilder får komma upp när jag är klar, fotar så mycket så jag inte hinner med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar