7 november 2015

Treking day 4

I morse lämnade vi Laughlin runt 8 på morgonen. 10 minuter senare lämnade vi Nevada och korsade gränsen till Arizona, lite roligt när gränsen från Kalifornien till Nevada var precis innan hotellet och gränsen till Arizona var precis bakom. Det var en lång dag i bilden idag, timmer efter timme. Vi tog en paus i Seligman, "route 66"s födelsestad. Det var egentligen bara en liten sträcka vid vägen med massor av butiker och vägmärken för turister. Vi åt hamburgare på en liten restaurang och jag köpte en UFO-licens, sen fortsatte vi resan mot Grand Canyon.

Filmen bilar är löst baserad på Seligman







När vi kom till Grand canyon drog vi som vill åka helikopter till helikopterstället. Jag vet inte hur jag skall beskriva helikopter touren. Det var helt otroligt fantastiskt! Trodde jag skulle tycka det var läskigare, men det var jätte skoj. Jag satt precis vid fönstret så hade glasruta framför och på sidan, jag hade lätt bästa platsen! Vi flög ungefär 40 minuter. När man flög över insåg man verkligen hur stort Grand Canyon är, det såg ut som om helikoptern var stilla över marken men i verkligheten flög man i 110 miles per hour. Grand canyon är fantastiskt, det är det ända jag kan säga. Bjuder på fler bilder senare!

Imorgon skall vi Hajka ner lite i Canyonen. Det skall bli spännande. Det är så mycket kallare här än vad jag trodde det skulle vara. Idag när vi fotade solnedgången vi kanten frös alla jätte mycket och jag gav upp fotograferingen pga. kylan! Imorgon skall det bara vara ca: 12 grader... Får se om jag överlever. Om inte... Esther, du får alla mina böcker! Elvira du får mitt rum, Pappa du får min kamera och mamma du får alla mina manga saker till din klass ;)!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar