29 oktober 2015

Resemånad dag 7,8,9 och 10 ALOHA!

I måndags flög jag till Hawaii! Mitt nya hostel har inte internet i rummen och jag har haft fullt upp sen jag kom! :) Hawaii är absolutely awesome!!! Lite för varmt för min smak kanske, vilket jag fick erfara idag, men tillbaka till det senare...

Så jag lämnade hostelet i Seattle 7.30 på morgonen med shuttle (shuttles är det bästa som finns!) Flyget ut var ganska turbulent vilket jag hatar! Men eftersom det var en långflygning (5,5 h) fanns det ett bra utbud av filmer, och en hel del Japanska eftersom många japaner besöker Hawaii. Jag såg Flying colours (Japansk), Inside out, Jurassic world (med japanska röster), Pitch perfect 2 och början av Strobe edge (Japansk). Att flyga in över Hawaii var coolt! Det ser så tropiskt och annorlunda ut från ovan! Tyvärr satt jag vid gången så fick inga bilder. När jag kom till Hostelet tog jag en liten nap och sen gick jag till stranden och tittade på solnedgången. Jag träffade en ny vän på detta hostelet, eller flera, vi är en liten grupp som har hängt ute tillsammans de senaste dagarna! Jag älskar hostel, det finns alltid någon som vill göra något eller hänga. På kvällen hängde vi ute vid the common area tills de stängde.

På tisdagen drog jag och Bex min Hawaii BFF till Pearl Harbour... Jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva PH. Det var iallafall väldigt intressant, de tar en ut till Arizona, ett av de stora krigsskeppen som sjönk, de plockade aldrig upp henne eller de 1102 som dog när skeppet sprängdes är fortfarande inne i vraket så de har byggt en memorial byggnad rakt ovanför skeppet. Om du någonsin åker till Hawaii eller Oahu (Hawaii är flera öar) besök PH! Vi fick ta bilder på "the memorial" men med respekt, ändå stod folk och tog selfies leende, kan inte förstå det, det kändes väldigt respektlöst! .








Skeppet läcker fortfarande olja 74 år senare!
The memorial

På kvällen gick jag och fotade solnedgången och efter det gjorde jag något som är väldigt otypiskt mig! Jag gick med mina kompisar här på nattklubb! The Moose eller ngt, vi dansade och partade till klockan 2 då vi var för trötta och gick hem... Parta i flipflops är någon man bara gör här i Hawaii...




Och igår åkte jag och Bex till North shore, North shore ligger på andra sidan ön, bussen dit tog oss 2 timmar, men det var klart värt det! Jätte vackert där ute! Men stora vågor, någon drunknade tydligen där igår... Jag badade inte, men Bex gjorde det, jag fotade och åt shaved ice den var skitäcklig :D! På vägen hem tog vi en snabb visit på Dole plantation, ni vet Dole bananer och ananas. Ananas smakar helt annorlunda här! Ananas här är mycket sötare och fräschare. Jag köpte en hel ananas :D! På kvällen gick vi och fotade solnedgången igen och sen hängde vi ute på uteplatsen igen. Vädret här på kvällarna är ganska ljummet, men man kan sitta ute i shorts och t-shirt man fryser inte. Rummen har helt öppna fönster på nätterna, det är ganska svårt att sova med all ljud men det går! 












I morse vaknade jag av att 2 män hade en konversation utanför vårt rum (vi är på andra våningen men man hör bra ändå) jag hörde inte mycket men det var väldigt mycket "FUCK" i den... Jag hörde en mening "I hate fucking women, they are the fucking devil"... Jag hade god lust att öppna fönstret och säga "Shut the fuck up, the fucking devil needs to sleep", Jag gjorde det dock inte... Efter frukost skulle vi hajka på Diamond head, den stora vulkanen ni kan se på bilden ovan i bakgrunden... Det han bi väldigt varm innan vi kom i väg och gå till botten på den tog oss lite över en timme, jag fick värmeslag, svimmade nästan och spydde, så jag valde att ta bussen tillbaka till hostelet. Ska försöka att gå dit igen men senare på dagen nästa gång och ta bussen till foten av vulkanen. Efter en lång nap med fläkten på lagade jag lite lunch och efter det gick vi till stranden och jag badade äntligen!!! Det var så himla skönt vatten! Säkert runt 30 grader. Det var ganska stora vågor men det gick att simma ändå. Mina kompisar surfade så jag fick testa på att stå på en surfbräda. Jag lyckades stå på den 0,5 sekund sen ramlade jag av. Jag och Bex rullade i sanden för att se vem som blev sandigast, jag vann! Just nu har jag ätit mat och jag, Daniel och den nya roomien Vladmir från serbien som tydligen var en modell för några år sedan (finns på youtube och google!) sitter ute och pratar och jag bloggar. 

I mitt rum är det jag och 3 killar, vilket kan vara ganska speciellt när alla killar springer runt i sina kalsonger på morgonen, lämnar toalocket uppe och slänger sina kläder överallt. Tur att jag är tuff och jag kan hålla dem i schack ;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar