25 oktober 2015

Resemånad dag 6 (rainy weather and killer shoes)

Idag gick jag upp vid 9, ville sova längre men den gratis frukosten serveras bara till 10, så gick upp med vad jag skulle kalla tuppen men den resterande delen av världen sovmorgon. Efter frukosten åkte jag Kate och min Honkongkopmis Angelaa till Bainbridge island, en liten ö 30 minuter med färja utanför Seattle.  Den var helt ok väder ut, men blåste jätte mycket så håret jag hade plattat för att se ok ut på bilder blev helt förstört.

Bainbridge island var väl inte jättemycket att hurra över. Allt var litet och dyrt, något jag fick erfara i person då jag inte kunde ha på mig mina sandaler längre när vi kommit till ön, de gick sönder... Men ville inte köpa flipflops för 45 dollar (300 + kr) så valde att gå i mina trasiga skor tillbaka till Seattle och Hostelet och slängde dem så fort vi kom tillbaka, det var inte särskilt skönt, har stora blåsor och sår på fötterna nu... Men vi åt en jätte god crepes lunch på ett berömt café på Bainbridge så resan var inte helt i onödan! Och regnet kom när vi var tillbaka i Seattle.

Nu på kvällen har jag fixat iordning alla papper, bokat shuttles på mina resterande resor till flygplatser samt bokat en tour till Alcatraz när vi är i San Francisco! :)
Har även ätit free tacos dinner på hostelet, samt hjälpt till att diska upp efter det, det var väldigt få frivilliga så jag hjälpte till :) Ska snart sova, upp tidigt till flygplatsen, imorgon bär det av till Hawaii!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar