11 oktober 2015

Maraton helg!

Nu har den nya au pairen varit här i ett par dagar, hon verkar jätte bra! Så jag är glad att man värdfamilj har hittat en bra ersättare för mig :)! Hon heter Miriam och kommer ifrån Mexico.

Just nu är det fullt hus, familjen, jag, den nya au pairen, farföräldrarna och deras hundar... Jag bor på en madrass på kontoret, luften åker ut 3 gånger på natt så om jag vaknar får jag pumpa upp den. Men alternativet var att sova på en utdragbar säng i den storas rum, men känner att 12 dagar är lite för långt för det, jag behöver lite andrum och privat utrymme ;)!

Igår åkte vi in till Chicago efter frukost, vi gick till expot där min värdpappa även hämtade ut sina papper för loppet. När han var klar gick vi runt på expot, kollade på saker och fick med oss lite roliga gratis prylar med... Chicago maratonet är ett av de största (ett av de 6 stora) loppen så det var väldigt mycket människor där och downtown. Kul att få se ett så stort evenemang live. Efter expot gick vi till en sponsor tillställning. Min värdpappa springer för Ronald McDonald house, en organisation som hjälper familjer som bor på sjukhus när barnen är inlagda där under längre tid. De ser till att familjerna får mat, kläder m.m så de inte behöver tänka på något annat än barnet/barnen. Vi åt, satt och pratade, åt lite mer och lyssnade på lite tal, sen var det dags att åka hem och sova, eftersom idag var vi tvungna att gå upp klockan fem!

Så i morse gick vi upp med tuppen! Alla var lite griniga och trötta. Och halvvägs till Chicago inser jag att jag glömt min kamera hemma! VE OCH FASA, det har aldrig hänt tidigare och jag är väldigt besviken på mig själv för det, såg fram emot att ta massa maraton bilder, men men...Idag var en jätte vacker dag med behaglig temperatur, så även om humöret var lite nere där ett tag så hjälpte det lite... Vi gick runt till olika ställen längs banan och hejade på min värdpappa. Två gånger behövde vi korsa löparbanan, det var inte enkelt kan jag lova, det var att hitta en öppning och springa, tvärnita och springa utan att krocka med en löpare, vi lyckades bra, men det är inget jag vill göra om eller rekommendera! ;) Efter loppet gick vi till sponsor tältet där vi fick mat och musik underhållning. På väg hem droppade vi min värdmamma på flygplatsen, och jag fick köra resten av biten hem. Jag är inte jätte förtjust att köra på express vägen, men någon var ju tvungen!

Just nu skall jag gå igenom bilderna jag tog igår,  jag sa till min värdpappa att gå och vila, Jag vill egentligen göra det med, men jag har inte sprungit 26 miles ;)!

Jag och Miriam :)
Chicago Maraton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar