18 augusti 2015

Tornado alarm!!!

Har precis kommit upp från källaren där jag spenderat en god timme på ett kallt och hårt golv med en mycket tillgiven spindel hängande från taket över mitt huvud.

Min fantastiska utsikt i källaren!
När min värdpappa kom hem från jobbet tog han barnen och åkte och handlade så var ensam hemma. Självklart började det åska och storma, och så gick tornado alarmet igång. När det larmet går är det inte en varning, en tornado har slagit ner i närheten. Jag freakar så klart lite smått ut (inte totalt!) och ringer min värdpappa och frågar vad jag skall göra... Jag blir guidad ner till den snorkalla och mörka källarvåningen. Jag tar med min surfplatta, mobil och en vattenflaska.

Så där satt jag och lyssnade på stormen och följde en tornado radar tills min värdpappa och barnen kom hem igen, då kändes det ok att lämna källaren och min nyvunna håriga vän som förhoppningsvis inte bosatte sig i mitt hår...

Imorgon är det cluster meeting, skall träffa alla nya au pairer, skall bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar