1 juli 2015

Summer Bash 2015

Så äntligen tänkte jag berätta om Summer bash ;)! Summer bash är en konsert sponsrad av Pepsi och 96,6 FM (tror jag lol). Jag åkte dit med Laura, som tur var fick jag ha bilen, att ta buss och tåg dit hade tagit evigheter, men med bilen tog det ungefär fyrtio minuter.

Själva konserten började inte förens vid sex tiden, men jag och Laura var där runt halv tre för att gå på förfesten, gratis dricka (alkoholfritt så klart), guldtatueringar, mer gratis saker och live DJ. Denna dag var även min 8e månad i USA, trodde att jag skulle klara mig undan min sedvanliga otur, HA, nope... Jag satte mig såklart på ett tuggummi och förstörde min nya favorit tröja :p... Sen var den en slemmig typ som flörtade med Laura, efter att tag frågade han vem hon var här med, Laura pekade på mig och han frågade om jag var hennes mamma... Om blickar kunde mörda! För att bli av med dem började Laura prata tyska med mig och jag pratade svenska tillbaka, det fungerade faktiskt!

Det var grymt varmt och solen stekte, så när vi äntligen fick komma in på arenan blev man lite irriterad att man inte fick ha med sig sin vattenflaska in, utan var tvungen att köpa vatten för 5 dollar där inne, vilket är ca: 40 kr, ett riktigt skämt! Så jag gömde min vattenflaska i väskan och mannen som gick igenom den missade den. (Japp, jag har blivit kriminell)!

Inne på arenan satt vi ganska långt från scenen, men de hade en stor skärm så vi såg bra ändå, tyvärr började det smådroppa lite från himlen redan vid första artisten, som var Jack Miller. De andra artisterna som uppträde var R5, Tove Lo, Nick Jonas, Walk the Moon, Flo Rida, Fifth Harmony, Usher och Zedd. Flo Rida var hur bra som helst, när han sjöng stod alla nere på själva fotbollsplanen, och dansade. Tyvärr blev det ett himla åskoväder och konserten fick avbrytas precis innan de två sista artisterna (Usher och Zedd) hade verkligen velat se Usher :(.

Så det var bara att springa gärnet ut från arenan i ösregn och blixtrar, över parkeringen och kasta sig in i bilen. Och så klart fungerade inte 3Gt vid arenan så fick börja köra hem i blindo, gissa vilket håll hem låg... Som tur var lyckades jag bra och när vi äntligen fick igång gpsen igen var vi ändå på rätt spår.

Jag och Laura före...

Och efter!
Annat som har hänt hittils...? Vi hade en avskedsmiddag för Katharina som flyger till New Jersey idag, Laura har haft sitt avslutningsparty och i söndags var vi i Indiana på Washington park beach, vilket får bli nästa inlägg!

Kathrina
Och ja just det, jag åker hem efter detta året, har bestämt mig för att inte förlänga. Anledningen är enkel. enda anledningen jag vill stanna kvar i USA är för att få resa mer, men 90% av tiden är inte det, och det är inte rättvist mot en värdfamilj att förlänga eller flytta till dem utan att vara 100% commited :) Jag har haft ett jätte bra år och är nöjd. Nu vill jag bara starta mitt liv! Eller OK, jag skulle ljuga om jag sade att jag verkligen vill åka hem, för det vill jag inte! Jag vill stanna längre, resa, upptäcka mer! Men jag har hela livet framför mig till att göra dem sakerna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar