28 januari 2015

Många bra idéer men dåligt tålamod...

En grej som stör mig lite grand... Jag har sjukt många bra idéer till att kunna skriva en spännande bok, men jag har absolut inget tålamod eller struktur. Vilket är synd, för en liten hemlig dream of mine är att skriva en bra bok och bli stormrik ;)

Sitter just nu på biblioteket i Wheaton och försöker skriva, men stör mig hela tiden på hur engelska uttryck skulle låta bättre, hahaha. Att bo i Amerika utvecklar inte mitt skrivande precis.

Skulle egentligen åkt till skolan idag, men min kurs var inställd pga. ngn konflikt. Sen är Japanskan helt inställd, synd eftersom jag verkligen såg framemot den. Och mina pengar får jag inte tillbaka förens om 2 veckor, och måste anmäla mig till något mer men har inga pengar. Hahaha. Min amerikanska tur fortsätter ;)

Dock kommit fram till en sak... Jag MÅSTE börja äta nyttigare och motionera mer, annars kommer jag väga 100 kg innan året är slut. Och när jag kommer tillbaka till Sverige skall doktorn uppsökas, jag försöker och försöker, men jag kan inte gå ner i vikt, jag går bara sakta uppåt hur jag än gör. Tror det är något fel på min metabolism.

Jag har aldrig skrivit om det förut på min blogg eller på internet, för det suger, men jag är för stor och det börjar kännas i knäna och jag tycker inte om mig själv så som jag är nu. Men det är bara att kämpa på, trots att jag är i landet där liten dricka är XXXXL svenskt mått... Men för att säga något positivt om detta så är jag liten i amerikanska ögon... Hahahaha

Jag, Silke, Julia och Caroline var på isfestivalen i Wheaton i Lördags, dock hittade vi inte själva festen, men vi hittade lite isskulpturer här och där. Hahaha, så vi gick och spanade in Silkes college istället, "College of Wheaton", det var jätte fint och de hade en super stor fotball court.

Och i söndags gick vi på bio och såg "In to the woods", den var bra, lite för lång dock, och de sista 20 minuterna kunde ha tagits bort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar