8 december 2014

Vilse (på vägen körde hon omkring)...

Ok, första riktigt epic failet i USA... Idag har varit en bra dag, inga speciella grejer, då förutom mitt epic fail. Min värdpappa lagade middag och bad mig att hämta min värdmamma på tågstationen, en liten biltur på ca: 3 km. Jag slog in adressen i min mobil och körde, efter ett tag tyckte jag att jag kört lite för långt, och när mobilen sa att jag hade anlänt insåg jag att det verkligen inte var rätt plats. Fick lite smått panik, det var mörkt och ösregnade och jag är verkligen helt fel. Ringer min värdpappa och berättar att jag är vilse och det kommer dröja några minuter extra. Hittar som tur är rätt adress efter lite googling och kan plocka upp min stackars värdmamma som stått i regnet ca 10 min extra :p...

Igår var vi och handlade mat, köpte hungerspelen trilogin på bok för 20 dollar :). När vi kom hem och skulle packa upp maten så tappade min värdmamma ut ett helt cornflakes paket över golvet, bland alla påsar (såg ut som en krigszoon!) och inte nog med det, 30 sekunder senare spillde den äldsta ut ett annat paket med jordnötskulor som flög över hela köket, då tyckte den lilla att, "Om de får kasta saker, varför får inte jag" och slängde sin snacks skål med flingor ut över köket... Ångrar att jag inte tog fram kameran för hela situationen var sjukt komiskt och det tog ett bra tag att städa upp, inkl. packa upp alla 100 påsar med mat.

Men en och andra sidan, när man kör vilse i mörkret, i regnet och i ett främmande land och inte bryter i hop och börjar gråta är man ganska stolt över sig själv när man inte gör det ;D...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar