16 december 2014

JAG ÄR SÅ SATANS JÄVLA FÖRBANNAT IRRETERAD

OK, förlåt för mina svordomar ovan, men som titeln säger, jag är så satans jävla förbannat irreterad.
För att kunna skaffa körkort, bankkonto, anmäla sig till college m.m behöver man något som kallas "Social security number" här i USA. Och för att skaffa det behöver man rätt papper från sin organisation/skola/arbetsgivare.

Jag har väntat i 4 veckor på att få papprerna från kontoret i Stamford (de kom bort första gången) de kom äntligen i Fredags. Så idag för att vara lite produktiv åkte jag hela vägen 1,5 mil till det närmaste social security kontoret för att fixa detta kort. Min tid börjar rinna ut på mitt körkort och jag är spyless på att ha massa kontanter på mitt rum och måste anmäla till college nu. Väntar i 2 timmar, ÄNTLIGEN min tur, sätter mig ner och pratar med "the officer" som skall ge mig kortet, 15 minuter senare efter papper efter pappers ifyllning säger han "oho....". Mitt namn i mitt VISA och mitt namn på mitt DS-2019 stämmer inte, på VISAT står det SJOEBERG och på DS SJOBERG. Vilket leder till att jag inte kan få mitt "Social security nummer" för att båda måste stämma. Bara att tacka för sig och åka hem igen för att ringa organisationen och be dem skicka ett nytt DS... JA JAG ÄR FRUSTRERAD, varav den fantastiska stavningen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar