23 december 2014

God jul farmor och farfar...

mamma, pappa, Elvira, Marie, Jacob, Tobias och om det är någon mer vid bordet (Greta kanske?). Jag mår bra här på andra sidan atlanten, just nu befinner vi oss i Idahos huvudstad Boise, 5 delstater från Illinois, det var en lång bilfärd kan jag lova, tog oss ca: 24 h i bil, Nebraska var tråkigast och Utah var vackrast, tog många bilder, pappa du får visa farmor och farfar bilderna från vår FB-grupp på mig och mina värdbarn.

Idag, julafton skall vi fira på Ukrainskt vis med min värdmammas familj och imorgon skall det firas med hela släkten amerikanskt vis, kommer bli alldeles för mycket mat nu under dessa dagar, skall bli skönt att komma hem till Wheaton och börja äta nyttigt igen om ett par dagar...

Denna vecka har jag varit mycket mer social än jag är van vid, träffat massor av människor och gjort saker inprincip 24/7, så väldigt trött, sover mer än min 3åring (som går upp klockan 5 på morgonene!). Igår var vi på ett litet akvarium och klappade rockor och hajar, Denna vecka har även min värdpappa gjort en tatuering, jag har sprungit ett 5 km lopp, vi har gått på en amerikansk graduation cermony och massa shopping. Idag träffade jag en svensk natur homeopat eller vad de nu kallas, vad sjukt krångligt att prata svenska! Fick lyssna och tänka efter vad han sade och kände inte igen min egen röst och dialekt när jag själv pratade, lite läskigt hur fort man vänjer sig vid ett annat språk, så pappa, jag vet att du sitter och vrider dig i stolen av fasa över min grammatik och stavning just nu, sorry can't help it. Och lovar att gå igenom inlägget imorgon igen och rätta till det värsta, alla sover här nu så vill inte göra för mkt väsen ifrån mig!

Iallafall, svårt att berätta om allt som hänt so far, ni får throwa me a party när jag kommer hem så kan jag berätta allt, så här kommer lite bilder från året hitils. Från mig alla, till er alla, en riktigt god jul! Pözz <3











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar