11 november 2014

Att lämna Kalifornien

Jag har så många blandade känslor om att lämna Kalifornien. Det skall bli skönt eftersom det har varit två väldigt jobbiga veckor i rematch. Att vara i rematch är inte roligt, varken för dig, barnen eller värdföräldrarna. Stämningen i huset är minst sagt tryckande och alla anstränger sig för att vara trevliga när man kanske egentligen bara skulle vilja explodera eller skrika rakt ut. Jag har inte haft en jätte hemsk rematch, hört skräckexempel från mina kompisar och andra au pairer, men som sagt ingen rematch är rolig och de 2 senaste veckorna har varit väldigt jobbiga. Så ni som försökt kontakta mig och inte fått långa utförliga svar, jag ber som ursäkt :)

Det jobbiga med att lämna Kalifornien är att det är en så OTROLIGT vacker delstat, vädret och klimatet är fantastiskt och såklart att lämna mina nyfunna kompisar här. Klart det kommer nya kompisar i Wheaton och Chicago, men efter 3 veckor här har man vant sig vid trafiken, människorna, huset och omgivningarna, nu blir det start på ruta ett igen. 

Däremot skall det bli skoj att träffa min nya värdfamilj, intrycket jag fått på skype är att vi är en bra match! Vi har skypat 2 h i veckan sammanlagt och det har inte bara varit stela frågor fram och tillbaka utan vi har pratat om allt och inget, skrattat, skämtat och så klart diskuterat viktiga frågor. Min nya familj bor som sagt i Wheaton, och jag skall ta handf om 2 små flickor på 3 och 5.

Så imorgon vid 11 lyfter flyget till Chicago och därefter bil/taxi till Wheaton som ligger ca. en halvtimme utanför Chicago. Det sägs att Chicago är en väldigt vacker stad under julen, skall bli skoj att se och fota såklart!

Ikväll blir det lite mys med Felicia och Lisa. Vet inte vad vi skall göra än, men vi hittar säkert på något mysigt och kanske äter ute. Vad jag kommer sakna dem. Det positiva är att jag kommer komma lite närmare Beatrice och Frida nu, och Felicia och Lisa kommer att komma och hälsa på under deras resemånad :)

Just nu städar jag ut rummet och min toalett, kommer sakna att ha eget badrum :D


Vackra Oakland

Kommer sakna dessa brudar...

Men kommer närmare dessa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar