27 oktober 2014

Första arbetsdagen

Är nu avklarad och jag ligger död i sängen, hahaha. Otroligt vad trött man blir av att passa barn. Ne, jet lagen sitter nog i än och det är jätte mkt att ta in, vart allt finns, bilkörning, regler, hur barnen fungerar.

 Igår var vi på en pumpkin patch, där man väljer pumpo, hur mkt pumpor som hels, helt sjukt vad Halloween är stort här! Blev många timmar i bilen då vi lyckades fastna i bilköer både dit och hem.

Idag var min första riktiga arbetsdag och den gick bra, lyckades dock låsa ute mig och lillkillen, värdmamman var hemma men det var lite pinsamt att knacka på dörren då hon satt i en telekonferens... Efter lunch åkte vi och plockade upp tjejerna från deras skola och mamman hade ett möte. Medans hon var på möte blev vi inbjudna av en granne att baka banankaka, så himmla gulligt. Sen var det dags för middag och läggdags för barnen, inklusive mig, supertrött och tidig morgon!

Imorgon har både min värd mamma och pappa möte, så har ansvar att få upp alla barn, få i dem frukost och få iväg dem til skolan, tjejerna åker carpool som tur är, men ska köra lillkillen helt själv till förskolan. Hoppas jag inte kör vilse, hehe.

Bilkörning i USA är ganska annorlunda från Sverige, en hel del saker att tänka på. Dock har de en regel jag ÄLSKAR, är det rött får du fortfarande köra til höger om vägen är fri. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar