18 augusti 2014

Så går det när man är puckad och inte läser instruktionerna noga

Idag skulle Elvira (min syster) och jag vara goda grannar och plocka upp de närmsta grannarna som kom hem från sin semester i Kroatien från flygplatsen. För två veckor sedan fick jag höra muntligt, "Plocka upp oss på flygplatsen runt 1, tror jag". Senare fick jag ett sms som jag inte läste hela eftersom jag skulle få flightnumret och tänkte att det endast var denna info.

Elvira tog grannarnas bil till Göteborg för en tid hos optikern, då jag behövde fixa med visafotot, för att sedan plocka upp dem på flygplatsen på vägen hem. Elvira smsar mig runt 12 och ber mig om flightnumret, jag går in på smset och kollar, och till min fasa ser jag att flighten inte skall anlända förens 15.55... Oooooops. Och för att göra det hela ännu bättre inser jag, baserat på flightnamnet, att flyget inte kommer komma till Landvetter utan till Göteborgs city air port vilket ligger i andra änden av Göteborg. Det var bara för Elvira att komma hem igen och jag får åka in senare...

Hur klantig får man inte vara!? Jag skulle självklart kollat upp smset dagen innan, ibland är jag allt bra smart... Så dagens lärdom, LÄS ALLTID DINA SMS ORDENTLIGT!

Men för att få in något positivt i detta smått kaotiska inlägg, jag har fixat in princip allt som skall med till ambassaden nu! :) Och jag sitter och fixar med lite bilder från Ale-Jennylunds hopptävlingar som jag tog i, var det början av Juli...?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar