2 augusti 2014

En gammal Au pairs blogg

Jag kunde inte somna i natt, låg och vred och vände på mig i flera timmar. Tror jag somnade när klockan var runt 5, vilket var alldeles försent eftersom vi gick upp vid 9 idag. Efter frukosten åkte vi till Erikshjälpen, jag köpte 2 saker där, första säsongen av Dexter och en bok, en parodi på Harry Potter, för den svindlande summan 35 kr.

Efter Erikshjälpen åkte vi till blommigt och prickigt, jag köpte en ny necissär, kan inte ha kvar min gamla "Hello Kitty" längre, den börjar bli väldigt smutsig.



Nu ligger vi och vilar oss lite efter middagen, vi åt pizza, (ja, jag ångrar mitt val gruvligt), och jag läser en blogg gjord av en svensk Au pair som min familj hade för 3 år sedan. Jätte fina bilder på värdfamiljen och huset, blir alldeles glad och pirrig när jag tänker på att snart är det min tur, min tur att få vara med om detta och lite till!

Ikväll skall vi se någon lite mer lättsam film, vi såg boktjuven igår och ingen kunde sova riktigt efteråt. Den var jätte bra, men jag är alltid så blödig, så i slutet lyckades jag gråta bort hela dagens sminkning...

Imorgon kommer mamma och pappa hem, ska bli skönt, hahaha. I vanliga fall skulle jag inte ha sådan här "seperationsångest" men sen jag bestämde mig för att åka till USA har varje gång de varit borta varit lite jobbigt 😕 Men det kommer väll släppa snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar