21 september 2015

Starved rock state park (1/3)

Så igår åkte vi till "starved rock state park", vi mötte på tågstationen i Chicago, jag åkte in med Jasmin, Janina och Alina. På stationen mötte vi upp med Ester, Mirja, Ksenia och alla andra au pairer från olika cluster som skulle åka med på resan.

Vi åkte i en gul skolbuss denna gången också, de nya au pairerna var lika glada över det som jag var första gången, men liksom mig, 2 timmar bussresa senare inte lika uppspelta... Dem gula bussarna är inte särskilt bekväma och rumpan börjar värka efter redan någon timme i bussen.

Starved rock är en state park, stora skogsområden och canyons samt vyer över Illinois river (har jag för mig att det stod i broschyren). Det var jätte vackert! Det var varmt och svettigt att klättra upp och ner i parken, som tur var var det trägångar överallt, och stegar, efter ett par timmar värker benen! Men klart värt det! Fast bilderna blev så där, röda, svettiga och galna frisyrer!

Nedan lite bilder från parken, håller på att fixa dem, så de får komma upp lite i omgångar! :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar