16 september 2015

Burdocks och cluster meeting

Igår var det cluster meeting hos Maria, farväl party för Julia! Jag tror jag blev biten av en spindel, fick ett stickande bett och hela natten och dagen har mina muskler i benet värkt och jag har haft kramper. Googlade det och vi har några spindelarter här i Illinois som är kapabla till dessa symptom. Blev även attackerad av eldmyror, har röda prickar över hela fötterna och benen som kliar något fruktansvärt! Men mötet var mysigt, vi grillade smores, kastade ärtpåsar (tydligen något man gör här i USA på grillfester) och satt och pratade. Vi har även nya tjejer i clustret, och fler nya är på väg, det är så skum, "min grupp", vi hade inga rematchar men nu är det rematchar hela tiden!




Den gröna saken ovan är en Burdock, helt vedervärdiga! De fastnar i allt!!! I skinn, kläder, skor, hår... De har små krokar så de är jätte svåra att plocka bort. Jag och min värdpappa hade krig med dem, han vattnade blommorna, den lilla rullade runt på gräsmattan, den stora sprang runt helt plötslig började vi kasta dem på varandra. Hahahaha, jag kan inte få dem ut ur mina kläder just nu, lol, och det sticker överallt, fast det var helt klart värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar