31 augusti 2015

SCAVANGER HUNT, Chicago au pairs!

Igår var det dags för den årliga "Au pair in america scavanger hunt" i Chicago! För er som inte vet vad en scavanger hunt är, det är en skattjakt kan man säga. Denna skattjakten gick ut på att läsa ledtrådar och förstå vilka platser i Chicago dem syftade på, ta en bild med sitt team där samt samla på sig olika objekt och bilder för extra poäng.

I mitt lag var vi Julia, jag (så klart), Jasmine och Janaina. Turligt nog hade vi Julia, hon är grym på att hitta i Chicago och vår skattjakt gick väldigt smidigt! Vi hittade alla ställen förutom att vi missade Buckingham fontänen, vi gick på en bakgata och kom upp alldeles för långt ifrån den på vägen till mållinjen och hade inte tid att gå tillbaka, men vi visste vart den var iallafall :D och alla extra uppgifter gjorde vi!

Det var runt 90 F hela dagen och soligt för det mesta så springa runt i Chicago fram och tillbaka var svettigt, men det var skoj och vi fick se massor av ställen vi kanske inte skulle besöka i vanliga fall. Så vi kom i mål mitt på minuten och kunde vila i skuggan en stund medans de andra teamen dök upp och poängen räknades ihop.

Resultatet? Vårt team vann med över dubbelt så många poäng som de som kom tvåa. Vi vann 20 dollar var, en APIA kepps, freesbe och solglasögon, inte helt fel!

Bjuder på lite bilder från skattjakten :D Jag tog de flesta bilderna, jag hatar att vara med på bild ;D Speciellt när man är svettig och håret är risigt...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar