1 augusti 2015

Min Resemånad

Har bokat nästan allt till min resemånad nu! Duktigt jag är ;)... Så här kommer min resemånad se ut!!!

Den 20:e oktober lämnar jag min värdfamilj. Jag flyger till Portland i Oregon, Oregon ligger norr om Kalifornien. Jag valde portland eftersom Oregon är en jätte vacker stat och en av mina favorit TV-serier spelas in i Portland, Grimm. Jag stannar i Portland i 4 dagar, jag kommer bo på ett vandrar hem i centrum, nära till allt som är värt att se, jag kommer att vilja besöka den Kinesiska och Japanska trädgården samt försöka ta mig lite utanför staden för att se miljön.

Den 24:e Oktober tar jag ett tåg till Seattle, Washington. Seattle ligger ca 3 timmar norr om Portland. Stannar endast i Seattle i 2 dagar, men under den tiden tänker jag se "Space needle" och "Woodland Park Zoo" samt lite miljöer runt om Seattle.

Efter Seattle var det valet och kvalet att åka direkt till L.A eller Hawaii, först tänkte jag skippa Hawaii, men det lockar för mycket! Speciellt nu när jag hittade ett hyfsat billigt flyg och flygtiden är "endast" ca: 5 och en halv timme. Om jag vill åka till Hawaii senare i livet är flygen väldigt långa från Sverige... Så jag valde bort Washington D.C i början av resemånaden och bokade Hawaii istället. Kommer att försöka ta en helg till D.C istället! Så 26:e flyger jag till Hawaii. och bor på ett vandrarhem nära Waiki beach på ön Oahu i staden Honolulu.

Jag bor i Hawaii i en vecka, jag flyger till L.A den 2:e november, där bor jag på ett motell i en natt och sen flyttar jag till hotellet där avresan av touren avgår från...

Den 4:e till 17:e November har jag min tour med TrekAmerika, ser så mycket fram emot den! 2 veckor i 3 stater, California, Arizona och Nevada :)

Picture borrowed from TrekAmerikas official site
Touren inkluderar

L.A
San Diego
Salvation Mountains
Colorado River
Grand Canyon
Route 66*
Las Vegas
Yosemite
San Francisco
Monterey
Santa Barbara
Big sure state park (Mc way falls)
L.A

Och den 18:e November kommer jag flyga hem till Sverige. Lite segt att jag måste flyga ändå från L.A, hade velat åka från Östkusten, men man kan inte få allt här i livet. Så om allt går som planerat landar jag i Sverige den 19:e November...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar