18 maj 2015

What happens in New Orleans...

Hahaha, kom precis på att jag lovade att berätta lite mer vad vi gjorde i New Orleans, eller NOLA som New Orleanarna kallar sin stad. Ja, vad gjorde jag och Julia där egentligen? Minsta möjliga! Vi slappade, gick på promenader och traskade runt i staden och bara kollade på saker. Det coolaste var nog båtutflykten i ett träsk där vi såg massor av alligatorer, sköldpaddor och fåglar, samt Bourbon
Street var inte helt fel heller, GALET är ordet, och jag fick mina pärlor kastade på mig ;)

Vi var båda helt slut efter ett par månaders hårt arbete i kyliga Chicago, och jag var fortfarande JET-laggad efter min resa hem, så ett par dagar i 30 graders vackra NOLA var inte helt fel. Jobbigaste var nog att komma tillbaka till kylan efteråt...












Vi bodde på ett vandrarhem som heter "Indian house", det var super skabbigt, sjaskigt och skumt. Men det var billigt och stället hade karaktär karaktär så vi klagade inte. 7 nätter för 140 dollar är inte så illa. Det ända som sög lite var att första natten hade de bokat oss fel, så vi fick sova i ett rum som var så trasigt, stora hål och sprickor i väggarna och en luftkonditionering som surrade väldigt högt.






Det lilla hålet, hålet bredvid mitt huvud vis sängen var 3 gånger så stort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar