13 maj 2015

Min lilla vandrande naturkatastrof

Idag var min värdpappa tvungen att ta med sig barnen till ett möte, eftersom jag inte får arbeta mer än tio timmar per dag. Jag trodde att den lilla skulle sköta sig och den stora skulle bli uttråkad. Så fel jag hade, R, min 6 åring skötte sig exemplariskt, och satt tyst och läste hela mötet, men C, min 3 åring var tydligen en katastrof, tårarna rann när när min värdpappa berättade om mötet.

Tydligen så hade hon vräkt runt i mötes papperna, kastat visitkort överallt, slickat tre gånger på en miniräknare (då menar jag stora mängder saliv), sprungit runt och slutligen hittade hon ljusknappen till rummet, och om det är något C ÄLSKAR så är det att tända och släcka ljus.

Hahaha, nästan synd att jag missade detta. Men jag spenderade min kväll på Starbucks med Julia och Kate (Katarina), den nya au pairen i Carolines familj. När jag städade mitt rum idag så skar jag mig på en cola burk, greppade insidan av drick hålet, visste inte att det är så vasst där... Det vet dock mitt halvt avskurna finger nu... :p

På fredag skall vi gå på en Karneval som är i Glen Ellyn och på Söndag blir det en liten trip till Chicago. Har inte varit där sen St. Patrick's day. Skall bli spännande att se staden i sommarskrud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar