5 februari 2015

I got all my art supplies

Igår började min första college klass, ART 1. Det var skoj att äntligen komma igång med mina klasser, många trevliga människor och rolig lärare. Vi målade konturritningar, man får inte lyfta pennan från pappret, men det skall fortfarande vara så detaljerat som möjligt. Mitt i klassen så satte brandlarmet igång, vi fick utrymma byggnaden och lämna ALLT inne, väskor jackor, m.m. Det var några kalla 30 minuter kan jag lova! Min Amerikanska tur har inte gett upp än ;)

Vi har i uppgift att rita varje dag mellan klasserna och sedan presentera våra målningar i början på nästa lektion, det skall bli väldigt spännande!

Jag har avanmält mig från fotokursen och anmält mig till fortsättningskursen i bild istället, köpte grejer för 99 dollar idag så I want my money worth! Dessutom kan jag redan det som fotokursen innehåller. Men jag måste skriva in mig på en till kurs eftersom Japanskan var inställd... Och det finns inga mer roliga kurser :(

Min konturritning. För att vara första gången jag försökte blev jag väldigt nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar