28 november 2014

Black Friday!

Måste säga att jag är stolt över mig själv ;) Köpte inte alls så mycket på black friday som jag trodde att jag skulle göra. Jag köpte bara ett par tröjor, jeans, scarf, strumpor och alla Harry Potter filmer på blue ray som jag naturligtvis insåg efteråt att jag inte har. Får väl byta ut min DVD-disk förr eller senare ändå, eller fjäska med någon som har blue ray och kan "ladda ner" filmerna som filer på datorn.

Det är helt sinnessjukt hur billigt allt blir på black friday. ALLT är på rea, allt är mellan 40-70% billigare än i vanliga fall, så lite besviken att jag kanske inte köpte mer, men med många människor som skall ha massor av saker blir det lätt så att man får kompromissa en aning.

Imorgon vet jag inte vad vi skall göra, hoppas på en lite lugnare dag, det är ganska intensivt att flytta runt och träffa nya människor även om det är roligt. Ikväll skall iallafall mina värdföräldrar på bio.

I veckan skall jag gå på Mocking jay pt.1 med några andra au pairer och i helgen skall jag till Chicago med en au pair som heter Julia.





Kan väl inte säga att thanksgiving mat ser så aptitligt ut... Men det smakade faktiskt gott, förutom "the stuffing" vilket typ är äpple, korv, bröd, ngt köttigt m.m. Men brysselkålen (JA mamma) var det bästa på hela bordet. Tydligen odlar farfarn kålen ute i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar