4 september 2014

Jag skall få glasögon :P

Under våren och sommaren har jag haft lite problem med huvudvärk och synen, så igår var vi hos optikern där han konstaterade att jag behöver glasögon... När jag var 10 var jag hos optikern för samma problem,  då sa han att jag hade astigmatism och översynthet, men att det inte var något som glasögon kunde rätta till. Så de senaste 10 åren har jag spänt ögonen för att kompensera, men nu orkar inte huvudet mer och säger ifrån, så nu blir det glasögon. Fast min optiker tycker att jag borde fått glasögon redan då, lyssna aldrig på endast en läkare/optiker!

Som sagt så spänner jag ju musklerna under ögonen hela tiden, och nu måste jag lära mig att slappna av, när jag gör det känns det som om ansiktet är förlamat eller väldigt stelt,  öva öva :p.

Så om typ 2 veckor kommer dem, är faktiskt lite förväntansfull, har alltid velat ha ett par glasögon :D Fast det är samtidigt skönt att jag inte måste ha dem hela tiden om jag inte vill, men kommer ha dem så mycket som möjligt då det hjälper min syn och förhindrar den där hemska huvudvärken. Beställt ett par solglasögon med styrka också, eftersom min översynthet gör att jag är ljuskänsligare än andra och även när det är molnigt kan vissa dagar vara jobbiga.

Sen sista stora +et är att jag inte behöver ändra i mitt körkort, för jag har så bra syn så jag inte behöver köra med.

Jobbat hela veckan och är helt slut! Men det är så himla skoj att jobba på skolan :D!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar