31 juli 2014

Allting har en början...

Allting har en början. En uppfinning som växer till en stor affärs idé, en berättelse som blir till en bok eller ett litet litet frö som en dag blir ett stort träd. Den här bloggen markerar början på min resa, eller början kanske inte här hela sanningen, jag visste redan för flera år sedan att jag vill åka som Au pair. Och idag, 6 år senare, tackade jag ja till min värdfamilj och nedräkningen till den 20 oktober kan börja!

I den här bloggen kommer ni att få följa mig, både före och under mitt år i USA. Jag hoppas att jag skall orka hålla igång bloggen hela året så att ni får följa mig och min vardag i det stora landet bortom havet.
Vägen hit har varit ett berg av papper, telefonsamtal, mail och avslitna hårtussar, men jag vet att när jag väl sitter på planet  till USA kommer alla långa timmar framför datorn, all skrivkramp och frustration vara värt det.
Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar